החומרים שמהם

עשויה האהבה

החומרים שמהם עשויה האהבה

שתף

מה שנכון לחדר השינה אינו בהכרח מתאים למטבח, ומה שעשוי להיות מושלם לבניית השידה החדשה בסלון, לא סביר שישתלב עם הצרכים של חדר הילדים. החומרים שבהם נגרים נוהגים להשתמש משתנה בהתאם לאופי הפרויקט ולמיקומו בבית, ובמאמר זה ננסה להתמקד בחומרים השכיחים ביותר שמהם נוצרים מטבחי היוקרה בימינו. 

 

גופי הארונות, שהם השלד שעליו נבנה המטבח כולו, יורכבו לרוב מלוחות עץ סנדוויץ' איכותי, הנחשב לחזק במיוחד ובעל עמידות למים. זו הסיבה שבארץ השימוש בו הוא שכיח מאוד, אולם במדינות אחרות נהוג להשתמש דווקא בלוחות עץ עשויים סיבית, שמיוצרת מחלקיקי עץ ונשורת דחוסים. מרבית המפעלים בארץ נוטים, לעומת זאת, להימנע משימוש בסיבית.

לפגישת ייעוץ ללא עלות עם מעצב פנל אנא השאירו פרטים ונחזור אליכם

 

האפשרויות הופכות למגוונות יותר כשמגיעים לשלב שבו צריכים לבחור את החומרים שמהם יורכבו החזיתות של הארונות במטבח. כאן כמובן הכל תלוי בסגנון שבו בחרתם – כפרי, מודרני, קלאסי או אחר – ובתקציב שעומד לרשותכם. סביר להניח שחומר הבסיס שבו תבחרו יהיה ה-MDF בשל יתרונות הצביעה והכיסוי המרהיבים שלו. מעליו תוכלו להדביק סוגים שונים של פורניר, שהוא מעין קליפה דקיקה אשר מקנה לחזית מראה טבעי של עץ. הפורניר מגיע בשלל גרסאות וטקסטורות בהתאם לעץ שממנו יוצר – אלון, מייפל, אגוז אמריקאי, דובדבן וטיק. כיסוי פופולרי נוסף (וברוב המקרים, זול יותר) הוא הפורמייקה, שהיא מעין טפט המודבק על גבי ה-MDF, ובניגוד לעבר ניתן להשיגה כיום במבחר איכויות וצבעים. 

 

משטחי העבודה במטבח, אלה המכסים את הארונות התחתונים ועליהם מונחים הכיור, הכיריים ומכשירי חשמל נוספים, מגיעים גם הם במגוון חומרים: השכיח ביותר הוא משטח אבן קיסר, פטנט ישראלי הנפוץ ביותר במטבחים בארץ; משטח שיש טבעי, שהוא בעל טקסטורות שונות וייחודיות; משטח עץ מפיסות עץ גושני שהפך בשנים האחרונות לאופנתי מאוד בקרב אוהבי הסגנון הכפרי; משטח נירוסטה, המספק מראה מתכתי, חדשני ויוקרתי; משטח גרניט (דקטון) הנחשב לנפוץ הן בשל מראהו המרהיב והן בשל עמידותו בפני שברים וטמפרטורות גבוהות; ומשטח קוריאן, שהינו אחד החדישים ביותר ועשוי מחומר פולימרי חזק ועמיד במיוחד.


חומרים נוספים בתהליך בניית המטבח נוגעים לאותם אלמנטים "קטנים" שהופכים את המטבח לפונקציונלי ונוח לשימוש. הפרזול הוא בעצם כל אותם צירים, מסילות ושאר היחידות שמאפשרים את הפתיחה והסגירה של הדלתות, המגירות ותאי האחסון. ככל שהפרזול ייעשה באמצעות תכנון מדויק יותר, תפעול המטבח יהיה מתקדם, פשוט ונוח יותר. המלצה שלנו – בקרו באחד מאולמות התצוגה של "פנל" וקבלו מנציגינו מידע על מיטב החידושים והפיתוחים בתחום.

 

תהליך בחירת החומרים למטבח יגיע אל סיומו בבואכם להחליט על סוגי הכיורים והברזים, שבפני עצמם עשויים לשמש כפריט דקורטיבי במטבח. מגוון האפשרויות הוא כמעט אינסופי, והוא כולל חומרים ידועים כמו פליז, אלומיניום, נירוסטה, ניקל, נחושת, זכוכית ואבן. כל חומר, בסופו של דבר, יתאים יותר לסגנון עיצובי אחר, ואנו ב"פנל" מודעים לכך ונכונים להגשמת החלומות הפרועים ביותר של לקוחותינו. אכן כן, אפילו אם מדובר במטבח בעל חזיתות מתכת – כאלה המזכירות את צבען המטאלי של מכוניות – תסמכו עלינו שנעשה זאת עבורכם…

אולי יעניין אותך גם...

איזה כסאות בר יתאימו למטבח שלכם?

תמונה של כפתור שיתוף
יש לכם מטבח עם בר, שולחן אי או משטח גבוה אחר? חשוב מאוד שתצוותו…

כל מה שחדש בעולם המטבחים

תמונה של כפתור שיתוף
מהו החדר הכי חשוב בבית? יש שיגידו הסלון, יש שיעדיפו את חדרי השינה, אבל…

מטבחים לבנים: קלאסיקה עיצובית

תמונה של כפתור שיתוף
בענף המטבחים, כמו גם בענפים אחרים, אופנות באות ואופנות הולכות, אבל נראה שמטבחים לבנים…
יצירת קשר

מעוניינים לקבל הצעת מחיר?
מלאו פרטים ונציגנו יחזר אליכם בהקדם

דילוג לתוכן